Wielkość czy kształt liter ma ogromny wpływ na postrzeganie firmy przez klienta. Największe przedsiębiorstwa świata zadbały bardzo skrupulatnie o wykorzystywaną czcionkę i często są one projektowane na indywidualne zamówienie. Więcej o czcionkach tutaj!

Rodzaje czcionek – jakie wybrać?

Wybór konkretnej czcionki zależy w gruncie rzeczy od tego w jaki sposób chcemy zaprezentować charakter firmy. Każda przedstawiona przez nas poniżej czcionka mówi o czymś innym. Zobacz, która będzie idealnie odzwierciedlać zamysł Twojego biznesu.

Czcionka szeryfowa

Jest to czcionka, która na tle innych rodzaji wyróżnia się zakończeniami liter, które są ozdobne. Oprócz tego posiada różnej grubości linie ukośne, poziome i pionowe. Użycie czcionki szeryfowej kojarzy się z zaufaniem i tradycją. Najpopularniejsze to:

  • Times New Roman,
  • Georgia,
  • Garamond,
  • Palatino

Czcionka bezszeryfowa

Jak łatwo zauważyć jest to przeciwieństwo czcionki szeryfowej. Są to proste litery, które nie mają żadnych ozdobnych zakończeń. Wszystko jest tej samej szerokości, a jedyne co mogą mieć to łukowe zakończenie każdej literki. Litery te przede wszystkim oznaczają nowoczesność i elegancje. Często wykorzystywana ze względu na dobrą czytelność.

  • Arial,
  • Tahoma,
  • Helvetica,
  • Verdana,
  • Trebuchet MS

Czcionka dekoracyjna

Inaczej czcionka display, którą trudno jednoznacznie opisać ze względu na różnorodność wizualną. Najczęściej taki rodzaj czcionki można spotkać w branżach rozrywkowych czy dziecięcych. Ogólnie używa się ich w biznesach o luźnym formacie.

  • Circusia,
  • Anglican Text Font,
  • Arcade Classic,
  • Budmo Jiggler,
  • BB Petite Boy

Litery odręczne

Czcionka odręczna inaczej script imituje pismo odręczne. Cechą charakterystyczną jest tutaj połączenie wszystkich liter (sprawdź także czym są litery 3D) co sprawia wrażenie płynącego wyrazu. Mogą to być kroje kaligraficzne lub bazgroły. Kojarzyć się mają z radością, delikatnością i kreatywnością. Najlepiej prezentują się w biznesie kwiaciarskim, osobistych markach czy biznesach kobiecych. Przykładami może być:

  • Pacifico,
  • Havana,
  • Sacramento,
  • Bajaderka

Czcionki podane powyżej można wykorzystać na litery przestrzenne czyli litery 3D w każdej branży. Najlepiej jednak konkretny wybór skonsultować z drukarnią, która będzie wykonywać zlecenie. Czasami dana drukarnia może mieć problem z wykorzystaniem podanej przez klienta czcionki na litery przestrzenne ze względu na brak jej posiadania w systemie. Tyczy się to zazwyczaj czcionek mniej spotykanych i bardziej wymyślanych.

Artykuł powstał przy współpracy z drukarnia Trójmiasto B52

Komentowanie wyłączone