W artykułach sponsorowanych i reklamowych stosuje się często linki z odmiennymi atrybutami – nofollow oraz follow. Czym są linki dofollow i nofollow? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie strony? Zapraszamy do lektury!

Czym są linki dofollow i nofollow?

Jedną z metod pozycjonowania stron internetowych jest link building, czyli budowanie linkowania, zarówno wewnętrznego (w obrębie jednej strony internetowej), jak i zewnętrznego (tworzenie linków do strony na innych witrynach, które są z nią powiązane tematycznie). Takie przekierowania mogą być oznaczone poprzez znacznik nofollow lub poprzez znacznik dofollow.

Czym są linki dofollow i nofollow? Przekierowanie nofollow to hiperłącza, które nie przekazują mocy i nie wpływają na ranking strony, do której prowadzą, natomiast linki dofollow – zupełnie odwrotnie – przekazują moc i mają wpływ na pozycjonowanie.

Czym są linki dofollow i nofollow? Po co je zdobywać?

Po co zdobywać przekierowania dofollow/nofollow? Otóż oba rodzaje linkowania prowadzą roboty wyszukiwarki Google do docelowej strony. Linki nofollow stosujemy wtedy, gdy nie jesteśmy pewni co do zawartości strony docelowej i nie chcemy ryzykować, że odbije się to negatywnie na naszej pozycji w Google. Natomiast linki dofollow można stosować po to, by przekazać moc domeny kierującej i wpłynąć na pozycjonowanie witryny w Google. Oczywiście wcześniej należy się upewnić, że link posiada właściwy atrybut w kodzie HTML strony.

Pozycjonowanie strony internetowej w Google

Brzmi skomplikowanie? Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem stron internetowych, budowanie linków i wykorzystywanie atrybutów dofollow i nofollow, aby zyskać wysoką pozycję w rankingu Google, może być rzeczywiście trudne. Dlatego też czasem warto poprosić o pomoc lub wsparcie ekspertów.

Jeśli zależy Ci na stworzeniu witryny, która będzie skutecznie reklamować Twój biznes w sieci, możesz zlecić jej opracowanie firmie Sirius Pro. Eksperci od bloga WordPress doskonale wiedzą, jak:

  • tworzyć profesjonalne i nowoczesne strony internetowe,
  • tworzyć angażujące i ciekawe z punktu widzenia czytelników treści dla witryn,
  • zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i algorytmów Google.

Wiedza na temat działania platformy WordPress okraszona mocną znajomością technik SEO może pomóc wypromować Twoją firmę i zwiększyć zasięgi w sieci!

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone