Chcesz zadbać o swoją szyję podczas pracy przy komputerze? Albo już doskwiera Tobie ból szyi? Mamy na to rozwiązanie, ale tego dowiesz się czytając nasz artykuł. Sprawdź jak prawidłowo siedzieć przed komputerem, aby zadbać o swoje zdrowie.

Praca przed komputerem wiąże się z siedzeniem w jednej pozycji przez kilka godzin. W taki sposób narażamy swoje mięśnie szyi, karku, barkach, rękach i całym kręgosłupie na liczne napięcia, które nie są zbyt zdrowe. Nieprawidłowa pozycja siedzenia przed komputerem objawia się dość mocnym bólem w tych miejscach, a ignorując go przez dłuższy czas można nabawić się stanów zapalnych bądź zmian degeneracyjnych.

Szyja – skutki niewłaściwego siedzenia podczas pracy przy komputerze

Poniżej znajdziesz skutki, które mogą trwale wpłynąć na zdrowie oraz wygląd całej sylwetki.

  • wdowi garb,
  • plecy okrągłe,
  • sztywność karku,
  • wiotkość mięśni,
  • słabość mięśni,
  • trwały stan zapalny,
  • wysunięcie głowy do przody

Jak prawidłowo siedzieć podczas pracy przy stole lub biurku?

Przede wszystkim nasza pozycja na krześle powinna być wyprostowana i lekko odchylona do tyłu, a głowa w swobodnym ustawieniu bez napinania szyi oraz karku. Następnie nasze stopy układamy stabilnie na podłodze, a krzesło przesuwamy do biurka kładąc przedramiona na blacie, a pośladki dosuwając w głąb siedziska. W taki sposób nasza postawa będzie prawidłowa!

>h2>Ustawienie monitora tak, aby uniknąć bólu szyi

Ważne jest, aby odległość monitora od wyciągniętej ręki była między 45 a 70 cm. Zalecamy, aby górna krawędź była na linii wzroku, aby zapobiec skrętom tułowia. Nie ustawiaj biurka z komputerem przodem lub tyłem do okna, ponieważ światło będzie Cię razić bądź odbijać od ekranu.

Jak wybrać odpowiedni fotel do pracy przy komputerze?

Przy wyborze fotela należy się kierować przede wszystkim jego możliwościami regulacji. Sprawdzając dostępny produkt w sklepie posiedź na nim dłużej niż kilka sekund, bo może okazać się, że wygodny jest on tylko przez chwilę. Do fotela warto też dobrać podnóżek, który ułatwi nam siedzenie i zniweluje nieprawidłowe siedzenie. Musi być on jednak ustawiony na odpowiedniej wysokości i kątem, aby stopy leżały na nim bez wysiłkowo.

Ważne jest też, aby co godzinę robić sobie kilkuminutowe przerwy wykonując proste ćwiczenia takie jak krążenie ramion czy przeciąganie się. W taki o to sposób pomagamy mięśniom zmienić rodzaj obciążenia i rozluźnić te, które są przez długi czas naprężone. Można też robić sobie krótkie „spacerki” po pomieszczeniu, aby nie siedzieć przez kilka godzin w tej samej pozycji.

Komentowanie wyłączone