Bohaterem dzisiejszego wpisu jest content marketing. Opowiadamy, jak prowadzić skutecznie działania marketingowe oraz, co najważniejsze, jakich błędów nie należy popełniać. Sprawdź koniecznie!

Content marketing – tych błędów lepiej unikaj!

Content marketing, czyli marketing treści, to tworzenie i publikowanie różnorodnych treści, mających najczęściej reklamowy charakter.

W ten sposób mogą powstawać:

  • opisy kategorii,
  • opisy produktów,
  • wpisy blogowe,
  • poradniki,
  • treści do reklam w formie video,
  • artykuły tematyczne.

Celem wyżej wymienionych tekstów jest najczęściej wsparcie SEO i poprawienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Content marketing ma na celu także zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych odbiorców i zbudowanie relacji z obecnymi czytelnikami. Dzięki skutecznym działaniom marketingowym można zbudować pozytywny wizerunek marki i zwiększyć widoczność w Google. To bardzo dużo korzyści dla biznesu. Jakich błędów unikać, by rzeczywiście tak było?

Content marketing – 5 najczęściej popełnianych błędów

#1 Zbyt mało fraz kluczowych

Aby opublikowany tekst miał wpływ na SEO strony, powinien być pisany zgodnie z odpowiednimi frazami kluczowymi. Frazy te powinny pojawić się w tytule, nagłówku oraz kilku miejscach w dalszej części artykułu. Bez tego strona nie będzie widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google!

#2 Zbyt dużo fraz kluczowych

Odwrotna sytuacja, to nagromadzenie fraz kluczowych, czyli kanibalizacja. Zbyt wiele fraz kluczowych, nie dość, że wygląda sztucznie, to jeszcze nie przedkłada się dobrze na SEO strony. Google niestety nie patrzy łaskawym okiem na tego typu zabiegi!

#3 Tworzenie contentu bez wartości

Osoba, która tworzy content na blogi, strony firmowe, czy dla sklepu internetowego, powinna zawsze dbać o to, by był on wartościowy. Tekst powinien coś wnosić, dawać jakąś wiedzę czytelnikowi, czy to o produkcie, czy o dziedzinach związanych z danym produktem. Nie bez powodu w sieci modne są poradniki!

#4 Tworzenie contentu, który nie jest unikalny

Google bardzo źle odbiera teksty, które zostały zduplikowane. Tworząc content, należy pamiętać o tym, by teksty były unikalne i niesplagiatowane. W ten sposób zadbamy o reputację naszej witryny i poprawimy jej widoczność dla algorytmów wyszukiwarek internetowych.

#5 Brak określonej grupy docelowej

Tworząc teksty dla różnych marek, warto się postawić w skórze ich klientów i określić, do kogo tak naprawdę się zwracamy. Kim są te osoby? Czym się interesują? Warto poznać dobrze swoich czytelników, by dopasować do nich przekaz reklamowy.

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone