Chat Bot Facebook to funkcja, która zagościła w aplikacji Facebook Messenger już jakiś czas temu. Wiele firm wykorzystuje ją po to, by zwiększyć skuteczność sprzedaży. Podpowiadamy, jak i dlaczego warto jej używać!

Chat Bot Facebook  – co to takiego?

Chat Bot Facebook to bot, którego mogą używać osoby korzystające z aplikacji Facebook Messenger. Jest on dedykowany przede wszystkim firmowym profilom na Facebooku. Jak działa?

Jak działa Chat Bot Facebook?

Chat boty to inteligentne programy komputerowe, których zadaniem jest prowadzenie konwersacji z internautą. Rozmowa ta jest prowadzona naturalnie i w oparciu o zadawane przez internautę pytania. Czaty można skonfigurować tak, by postępowały według określonych algorytmów, można je także nauczyć reagowania na problemy zgłaszane przez osoby komunikujące się z firmą.

Ile kosztuje chatbot?

Ile kosztuje stworzenie spersonalizowanego chatbota dla firmy? Niektóre z chatbotów oferują darmowe programy wsparcia dla firm, za inne zapłacimy kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Wiele zależy od tego, jak chcemy skonfigurować program oraz ile konwersacji i klientów będzie on obsługiwał.

Dlaczego warto używać chat bota?

Wbrew pozorom, chat boty nie zostały stworzone po to, by symulować człowieka i oszukiwać konsumenta. Ich zadaniem jest odpowiedzenie na pytania zainteresowanego produktami lub usługami klienta i przybliżenie go do podjęcia decyzji o zakupie. Zamiast zatrudniać cały sztab pracowników call center, do obsługi klienta i pierwszego kontaktu wystarczy jedna mała aplikacja!

Chat bot może w imieniu Twoich pracowników:

  • doradzić w doborze danego produktu,
  • generować leady sprzedażowe,
  • informować o specjalnych okazjach i promocjach,
  • lokalizować punkty obsługi i informować o nich,
  • przyjmować reklamacje,
  • witać nowych klientów,
  • zbierać informacje do bazy danych.

Jego największe zalety to:

  • dyspozycyjność dla klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
  • łatwość w zaprogramowaniu, bez znajomości języka HTML lub innych języków programowania,
  • niższy koszt niż gdybyśmy zatrudniali bok lub call center,
  • możliwość konwersacji z poziomu firmowego profilu lub na stronie internetowej,
  • możliwość prześledzenia konwersacji, w których brał udział chat bot,
  • przybliżenie klienta do decyzji zakupowej.

Jak więc widać, warto zainwestować w chatbota na poczet swojej firmy!

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone