Chat Bot Facebook to funkcja, która zagościła w aplikacji Facebook Messenger już jakiś czas temu. Wiele firm wykorzystuje ją po to, by zwiększyć skuteczność sprzedaży. Podpowiadamy, jak i dlaczego warto jej używać!
Chat Bot Facebook – co to takiego?
Chat Bot Facebook to bot, którego mogą używać osoby korzystające z aplikacji Facebook Messenger. Jest on dedykowany przede wszystkim firmowym profilom na Facebooku. Jak działa?
Jak działa Chat Bot Facebook?
Chat boty to inteligentne programy komputerowe, których zadaniem jest prowadzenie konwersacji z internautą. Rozmowa ta jest prowadzona naturalnie i w oparciu o zadawane przez internautę pytania. Czaty można skonfigurować tak, by postępowały według określonych algorytmów, można je także nauczyć reagowania na problemy zgłaszane przez osoby komunikujące się z firmą.
Ile kosztuje chatbot?
Ile kosztuje stworzenie spersonalizowanego chatbota dla firmy? Niektóre z chatbotów oferują darmowe programy wsparcia dla firm, za inne zapłacimy kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Wiele zależy od tego, jak chcemy skonfigurować program oraz ile konwersacji i klientów będzie on obsługiwał.
Dlaczego warto używać chat bota?
Wbrew pozorom, chat boty nie zostały stworzone po to, by symulować człowieka i oszukiwać konsumenta. Ich zadaniem jest odpowiedzenie na pytania zainteresowanego produktami lub usługami klienta i przybliżenie go do podjęcia decyzji o zakupie. Zamiast zatrudniać cały sztab pracowników call center, do obsługi klienta i pierwszego kontaktu wystarczy jedna mała aplikacja!
Chat bot może w imieniu Twoich pracowników:
- doradzić w doborze danego produktu,
- generować leady sprzedażowe,
- informować o specjalnych okazjach i promocjach,
- lokalizować punkty obsługi i informować o nich,
- przyjmować reklamacje,
- witać nowych klientów,
- zbierać informacje do bazy danych.
Jego największe zalety to:
- dyspozycyjność dla klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
- łatwość w zaprogramowaniu, bez znajomości języka HTML lub innych języków programowania,
- niższy koszt niż gdybyśmy zatrudniali bok lub call center,
- możliwość konwersacji z poziomu firmowego profilu lub na stronie internetowej,
- możliwość prześledzenia konwersacji, w których brał udział chat bot,
- przybliżenie klienta do decyzji zakupowej.
Jak więc widać, warto zainwestować w chatbota na poczet swojej firmy!